יש לכם מיקום שלא מתאים לשים תמונה? תרצו להשלים את העיצוב של החדר עם צבע תואם על הקיר? אנחנו יכולים לייצר מסגרת שעליה נמתח בד בכל צבע, באיכות סאונד גבוהה! בחרו את הצבע הרצוי
רמקול במצב מבוזר (DML) מגדיר מחדש את הקרינה האקוסטית. הבנת טכנולוגיית DML דורשת מסגור מחדש של האופן שבו אנו מבינים רמקולים.
במשך למעלה מ -90 שנה, פיתוח רמקולים סבב סביב זיהוי דיכוי תהודה של הסרעפת והצבע הנובע ממנה.
טכנולוגיית DML הופכת גישה זו על פיה. המטרה היא לא להעלים תהודה בסרעפת. במקום זאת המטרה היא לעודד ולנצל אותם.
כדי להעריך את היתרונות הרבים של DML יש לבחון את העקרונות הבסיסיים של אופן הפעולה של רמקולים קונבנציונליים.
רמקולים קונבנציונליים שואפים להשיג תנועת בוכנה של הסרעפת. כלומר הסרעפת נעה כשלם קשיח כדי לייצר פלט חשמל אקוסטי יציב. ככל שהתדר ממשיך לעלות, אורך הגל באוויר יורד למקום שבו הוא הופך להיות דומה לממדי הסרעפת.
עכבת הקרינה מפצה את מהירות הסרעפת היורדת מעל התהודה עד לתדר זה. עם זאת, בנקודת התכנסות זו של גודל הסרעפת ואורך הגל המוקרן, עכבת הקרינה מפסיקה לעלות ומשתטחת. לפיכך הכוח המוקרן נופל, ומגביל את רוחב הפס השמיש של הסרעפת הבוכנתית.
תופעה זו יחד עם הצורך לספק מהירות נפח מספקת כדי לשחזר תדרים בקצה התחתון של פס המעבר שלה, מגבילה את רוחב הפס של הדרייבר הרגיל לטווח של ארבע עד חמש אוקטבות. אפילו רדיאטור בוכנה מושלם – אם היה כזה – לא הצליח לפתור את הבעיה.
ה- DML פועל על ידי הפעלת דיאפגרמה קלה ונוקשה לתבניות רטט מורכבות (מצבים). עירוי של מצבים אלה מושג על ידי צימוד אחד או יותר של מתמרים אלקטרו מכניים (exciters) לצד האחורי של הסרעפת.
כמובן, ניתן ליצור רמקול שטוח על ידי הצמדת אקסייטר לסרעפת מתאימה. עם זאת, אובייקט זה רחוק מלהיות מסווג כמו DML.
כדי לממש DML, יש צורך להפיץ את מצבי הרטט של הסרעפת בצורה אופטימלית על פני רוחב הפס הנדרש. זה דורש שיקול דעת וניתוח זהיר של:
יחס גובה – רוחב של הסרעפת (יחס אורך לרוחב)
תכונות החומר של הסרעפת
נקודות החיבור עבור האקסייטר (ים)
תנאי גבול (כיצד הסרעפת נתמכת)
סביר להניח שהעיצוב יתפקד כ – DML לאחר שתחומי מפתח אלה הובנו ועברו אופטימיזציה, כמו גם היבטים רבים אחרים, כגון תכונות ה – exciter.
הסאונד מתנקז ל'נקודה מתוקה'
הסאונד מתפזר ל 180°
ההבדל בין פיזור סאונד של רמקול קונוס ל DML
הפלט האקוסטי של DML מתנהג אחרת מזה של רמקול רגיל. דפוסי הרטט המורכבים של הסרעפת מקרינים עם אופי לא מתואם במידה רבה, שהוא תמצית הפלט המפוזר של DML. בגלל האופי הלא מתואם של הקרינה האקוסטית, ה DML מפחית אינטראקציות עם גבולות מקומיים, ומציג הרבה פחות סינון מסרק וצבע בהשוואה לרמקול רגיל. ניתן להשתמש ב- DML בסמוך לגבולות החדר עם השפעה שלילית מופחתת על הדמיה סטריאופונית וגוון.
האופי הדקורטיבי של קרינת DML על זוויות סמוכות משתרע גם על קרינת הצד האחורי. לפיכך, השתקפויות מוקדמות בסביבה טיפוסית יהיו מפוזרות באופן משמעותי ויבטלו את הצורך בטיפולי קיר יקרים. אופי מפוזר זה, יחד עם הפיזור הרחב, יוצר שדה צליל חלק מאוד והומוגני בתוך החלל.
המובנות המוגברת של ה DML היא יתרון ברור נוסף. רוב הרמקולים הקונבנציונליים נאלצים לעבור בין טווח בינוני לטוויטר בסביבות 2-4 kHz האזור הרגיש ביותר במערכת השמע האנושית.
המיד –וופר והטוויטר לרוב מרוחקים זה מזה יותר מאורך הגל האקוסטי בתדר מוצלב. זה מה שמחריף את הבעיה והופך את האינטגרציה החלקה למאתגרת או בלתי אפשרית.
פאנל DML דורש רק סאב וופר קונבנציונלי כדי לכסות את האוקטבות הנמוכות ביותר בתחום התדרים הנשמעים. מה שהופך מעבר קרוסאובר חלק בסביבות 150Hz להרבה יותר קל להשגה. בגלל המתאם הנמוך מחוץ לציר, פאנל DML משפר את ההבנה בצורה יעילה יותר מאשר רמקול רגיל. אולי אפילו יותר רלוונטי הוא ש-DML פועל בכיווניות רחבה על פני שמונה אוקטבות שלמות (~100Hz עד > 25 kHz) – כולן מסרעפת אחת. למיטב ידיעתנו אף רמקול אחר לא יכול לספק הופעה כזו.
למעשה, הדבר המשמעותי כדי ליצור רמקול DML איכותי הוא סוג הפאנלים עליו ישבו הexcuters . ולא רק סוג החומר, אלא גם צורתו הגיאומטרית, עוביו, ומיקומם של ה excuters עליו. תחום חקר הפאנלים הוא תחום מתפתח ע”י גורמים שונים והושגו בו עד כה ידיעות מרשימות. אנו ב soundin נעזרים בידע קיים שכבר הוכח כיעיל וממשיכים לפתח שדה זה. את התוצאות מהמחקרים שלנו אנו מיישמים במוצרינו וממשיכים לחקור כל העת. נוסחה שאנו משמשים איתה אנו מקוים שתירשם בקרוב כפטנט.
ה – DML מייצר תמונת סטריאו מוגדרת היטב ויציבה עם נקודה מתוקה רחבה, מעט מנוגדת לאינטואיציה, בהתחשב בקרינה הדקורלית מאוד שלה. וכך זה עובד:
גלי ההתפשטות נעים רדיאלית החוצה דרך הלוח מנקודת העירור. הם משתקפים בגבולות הפאנל ומגדירים גלים עומדים (מצבים), המפיקים את הפלט המפוזר. ההפרעה בשדה הקרוב נוצרת קרוב לנקודת העירור ומתפוגגת באופן מעריכי. הפרעה זו היא האחראית לזינוק הארעי במהירות גבוהה שנצפה בתחילת תגובת הדחף של DML.
הפלט מהפרעה לשדה הקרוב מתואם מאוד ומספק את כל מידע התזמון (פאזה) הקריטי הדרוש כדי למקם את המקור ולהגדיר תמונת סטריאו מדויקת. הפלט המפוזר שבא מיד לאחר מכן מכיל את עיקר האנרגיה המוקרנת. האנרגיה משני המנגנונים הללו מגיעה תוך כ – ms9. זה נופל היטב בתוך חלון הקדימות, ומבטיח שכל האנרגיה הזו תיתפס כאירוע אחד.
ישנן כמה תוצאות מועילות מהאופי הכפול הזה של קרינת DML:
DML מציג עכבה מכנית התנגדותית בעיקר עם מעט מאוד אנרגיה מאוחסנת, ומספק מהירות יוצאת דופן ודיוק חולף. השוו זאת לרמקול חרוט קונבנציונלי שבו, מעל התהודה, המכשיר נשלט על ידי מסה, מה שמרמז על אנרגיה מאוחסנת באינרציה של הרכיבים הנעים.
הקרינה המפוזרת מקיימת אינטראקציה כה שפירה עם משטחים רפלקטיביים. כמו קירות, רצפה ותקרה, שההשתקפויות אינן מפריעות לצליל הנתפס, ומבטיחות דיוק זמני וגוון עקבי יותר.
לאחר עשרות שנים של מחקר, DML מוכיח את יעילותו הגבוהה בפתרון האתגרים האקוסטיים המלווים עיצובים אדריכליים מודרניים. הוא מגלם פתרון רב עוצמה לחללים הדורשים ביצועי שמע אופטימליים.
היתרונות של DML:
הבנה קולית גבוהה
כיווניות רחבה עם קרינה מפוזרת בעיקר
עמידות משופרת למשוב
לסיכום, ה – DML הוא הרמקול היחיד שמעודד תהודה ומספק הבנה ברורה בחללים מהדהדים.
בקניית אחד ממוצרינו אתם נדרשים להפעיל את תעודת האחריות כדי שנוכל לתת לכם את השירות המגיע לכם
במקרה של תקלה באחד ממוצרינו, תוכלו לשלוח לנו את המוצר בצירוף תעודת האחריות, לכתובתינו רח’ בנימין 4 רחובות
אנחנו יכולים לבוא אליכם לאיסוף המוצר והחזרתו בזמן שנוח לכם.עלות איסוף והחזרה 100 ₪ בלבד
נא מילאו את הטופס ונחזור אליכם
רכשתם אחד מסדרות הרמקולים שלנו ואתם מעונינים שנבוא להתקין אותו בביתכם?
מלאו טופס זה ונתאם איתכם בהקדם! למחירון התקנות אפשר ללחוץ כאן